Kiedy reklamy są skuteczne

Na skuteczność reklamy składa się bardzo wiele mechanizmów, ale można najprościej powiedzieć, że reklama będzie skuteczna wówczas, kiedy zostaną zrealizowane jej cele, czyli na przykład zwiększy się sprzedaż reklamowanych produktów. Aby reklama była skuteczna trzeba zadbać przede wszystkim, aby była prosta i czytelna. Oznacza to, ze reklama, która widzimy w telewizji, czy słyszymy w radiu powinna kojarzyć nam się z konkretnym produktem, a nie pozostawiać przykrego wrażenia, ze nie mamy pojęcia, czego ona dotyczy. Reklamy muszą być także dostosowane do wieku odbiorców, co oznacza, ze inne reklamy działają na młodzież, a inne przypadną do gustu osobom starszym. Na skuteczność reklamy ma oczywiście wpływ również jej atrakcyjność, im treści i sposób ich przekazania będzie bardziej atrakcyjny dla odbiorcy, tym lepszych efektów możemy się spodziewać. Skuteczność reklamy ma także przełożenie na jej intensywność, jeśli zobaczymy coś raz, to nie utkwi to tak mocno w naszej pamięci, jak coś, co zobaczymy na przykład dziesięć razy.

Podobne artykuły

  • Dlaczego lubimy niektóre reklamyDlaczego lubimy niektóre reklamy Niezaprzeczalnym faktem jest, że spora ilość reklam nas denerwuje, drażni i nie możemy ich znieść. Czasami wydają się nam one tak złe, że dziwimy się, iż zostały one dopuszczone do […]
  • Zalety reklamy kontekstowejZalety reklamy kontekstowej Reklama ma dzisiaj wiele twarzy. Można ją spotkać na ulicy, w telewizji, w radiu czy internecie. Oczywiście przyszłością jest najpopularniejsze z tych mediów, a więc internet. Spośród […]
  • TelewizjaTelewizja Jedną z najdroższych form reklamy, które mamy do dyspozycji jest reklama w telewizji. Najprawdopodobniej dotrzemy dzięki niej do najszerszej ilości osób wykorzystując ten sposób reklamy. […]
  • Lokowanie produktuLokowanie produktu Obecnie bardzo popularną formą reklamy zwłaszcza w programach kulinarnych i paradokumentalnych jest tak zwane lokowanie produktu. Kiedyś nie była ona aż tak bardzo jak obecnie. Reklama […]
  • UlotkiUlotki Jest to jedna z metod reklamy stosowana od bardzo dawnych czasów. Obecnie ulotki rozdawane są zwykle w przypadku gdy mają reklamować bary szybkiej obsługi i reklama zawiera wtenczas po […]
  • Jak zareklamować siebie w liście motywacyjnymJak zareklamować siebie w liście motywacyjnym Dobry list motywacyjny napisany w odpowiedzi na głoszenie pracodawcy to tak naprawdę nic innego, jak reklama nas samych. W tym przypadku to my występujemy w roli produktu, który powinniśmy […]