O zawodzie copywritera

Jaka jest prawda o pracy copywritera. Powszechnie sądzi się, że reklama jest dziedziną niezwykle dochodową. Obiektywne dane potwierdzają te obiegowe mniemania, jednak wypada poczynić tutaj kilka istotnych zastrzeżeń. Przede wszystkim, reklama jest dziedziną o niezwykle wysokim stopniu zróżnicowania: obok wielkich agencji marketingowych, które realizują kampanie wyceniane w milionach złotych, istnieje też całe mnóstwo małych, raczej lokalnych firm, których ambicje kończą się na stworzeniu plakatu lub ulotki dla jakiejś regionalnej firmy. Ta obserwacja znajduje potwierdzenie w danych obrazujących skalę zróżnicowania zarobkowe: w przypadku największych, najbardziej prestiżowych agencji reklama faktycznie może być zajęciem niezwykle dochodowymnajlepsi, najwyżej cenieni copywriterzy zarabiają często po kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie, jednak w pozostałych przypadkach statystyczne wynagrodzenie nie odbiega od średniej krajowej, a bardzo często jest nawet znacznie od niej niższe.

Podobne artykuły

  • TelewizjaTelewizja Jedną z najdroższych form reklamy, które mamy do dyspozycji jest reklama w telewizji. Najprawdopodobniej dotrzemy dzięki niej do najszerszej ilości osób wykorzystując ten sposób reklamy. […]
  • Hasło w reklamieHasło w reklamie Każda kampania i reklama powinna mieć jakieś swoje hasło, które będzie nie tylko proste do zapamiętania, ale przede wszystkim łącznie z przekazem reklamowym będzie stanowiło bardzo ciekawą […]
  • Nowoczesność a reklama internetowaNowoczesność a reklama internetowa Dla wielu osób prowadzących swoją działalność gospodarczą dzisiejsze czasy, zagonione i chaotyczne jak chyba żadne poprzednie, z całą pewnością nie są czasami łatwymi. A do tego […]
  • Reklama – definicjaReklama – definicja Gdyby ktoś zapytał nas czym jest reklama, to każdy z nas na swój sposób potrafiłby to pojęcie bez problemu wytłumaczyć. Zastanówmy się jednak nad tym, czy nasza definicja byłaby raczej […]
  • Lokowanie produktuLokowanie produktu Obecnie bardzo popularną formą reklamy zwłaszcza w programach kulinarnych i paradokumentalnych jest tak zwane lokowanie produktu. Kiedyś nie była ona aż tak bardzo jak obecnie. Reklama […]
  • Reklama i copywriting – to działaReklama i copywriting – to działa Czym jest copywriting dla działów takich jak reklama to nie każdy może wiedzieć, nie mniej jednak w dużym uproszczeniu jest to po prostu umiejętność pisania perswazyjnych ofert […]