Reklama – definicja

Gdyby ktoś zapytał nas czym jest reklama, to każdy z nas na swój sposób potrafiłby to pojęcie bez problemu wytłumaczyć. Zastanówmy się jednak nad tym, czy nasza definicja byłaby raczej amatorska czy w pełni profesjonalna. Wszyscy chyba znamy odpowiedź na to pytanie, więc nie zaszkodzi nam poznać czym od strony fachowej tak naprawdę jest reklama. Otóż, według różnorodnych źródeł naukowych, jest to krótki komunikat połączony z przesłaniem perswazyjnym mającym na celu nakłonić konsumentów do nabycia danych produktów lub skorzystania z poszczególnych usług. Reklama to jednak nie tylko kwestia zakupów i nakłaniania klientów do robienia ich w tej, a nie żadnej innej sieci sklepów. Taka krótka informacja perswazyjna ma też na celu nakłonienie nas do popierania wszelakiej maści idei i spraw. Przykładem tego może być nakłanianie do nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Jest to jakaś idea, słuszna sprawa oczywiście, która jest bardzo często reklamowana nie tylko w telewizji, radio czy w Internecie, ale także na plakatach. Być może to właśnie dzięki temu coraz mniej ludzi wsiada za kierownicę po spożyciu alkoholu, bo pamiętają dosadne plakaty mówiące o tym, że nie wolno tego robić.

Podobne artykuły

  • Zalety reklamyZalety reklamy Zapewne wielu z nas uważa, że bloki reklamowe, które niejednokrotnie słyszymy w radio, które obserwujemy bardzo często w telewizji i w Internecie nie mają żadnych, ale to żadnych zalet. […]
  • Dlaczego lubimy niektóre reklamyDlaczego lubimy niektóre reklamy Niezaprzeczalnym faktem jest, że spora ilość reklam nas denerwuje, drażni i nie możemy ich znieść. Czasami wydają się nam one tak złe, że dziwimy się, iż zostały one dopuszczone do […]
  • Po co fotografować meblePo co fotografować meble Ktoś mógłby się zastanawiać nad tym po co w ogóle ktoś miałby się zajmować fotografią mebli, skoro jest tyle bardziej wdzięcznych obiektów do fotografowania. Otóż bardzo dużą rolę w tej […]
  • Reklama wirusowaReklama wirusowa Wirus kojarzyć nam się może z chorobą i w istocie tak właśnie najczęściej go kojarzymy. Innym skojarzeniem, jakie może nam przyjść do głowy w związku z wirusem jest przecież „choroba” […]
  • Hasło w reklamieHasło w reklamie Każda kampania i reklama powinna mieć jakieś swoje hasło, które będzie nie tylko proste do zapamiętania, ale przede wszystkim łącznie z przekazem reklamowym będzie stanowiło bardzo ciekawą […]
  • Skuteczność reklamySkuteczność reklamy Skuteczność reklamy danego produktu jaki ma być interesujący dla konsumenta jest dziś niemal stuprocentowa. Staliśmy się niewolnikami reklamowanych produktów. W wielu wypadkach nasze […]