Reklama wprowadzająca w błąd

Nikt z nas zapewne nie lubi być okłamywany, oszukiwany czy też mówiąc nieco bardziej delikatnie – wprowadzany w błąd nawet w najmniejszym stopniu. Zazwyczaj chcemy mieć realne pojęcie na jakiś temat i nie chcemy, aby ktoś mydlił nam oczy, bo przecież prawda i tak zawsze wyjdzie na jaw i nic nie jesteśmy w stanie ukryć na wieczność. Istnieje jednak rodzaj reklamy, która nazywa się właśnie reklamą wprowadzającą ludzi w błąd i to zupełnie celowo. Reklama wprowadzająca w błąd ma za zadanie stworzyć mylne wyobrażenie na temat pochodzenia danego towaru, jego wartości bądź też ilości. W ten sposób ludzie zostają w pewien sposób oszukani i nie mają realnego wyobrażenia na temat poszczególnych produktów. Reklama wprowadzająca w błąd dzieli się na kilka rodzajów. Jednym z nich jest reklama kłamliwa, czyli taka, w której zawarte informacje na temat cech poszczególnych towarów nie są w żadnym stopniu prawdziwe. Inny rodzaj to reklamy naśladownicze. Tutaj pomóc nam w rozwikłaniu zagadki może sama nazwa – chodzi po prostu o to, że reklamy są wzorowane na innych, propagujących towary całkowicie innych producentów. Kolejnym rodzajem są reklamy przesadne, zachwalające wybrane produkty pod niebiosa.

Podobne artykuły

  • Reklama wirusowaReklama wirusowa Wirus kojarzyć nam się może z chorobą i w istocie tak właśnie najczęściej go kojarzymy. Innym skojarzeniem, jakie może nam przyjść do głowy w związku z wirusem jest przecież „choroba” […]
  • Po co fotografować meblePo co fotografować meble Ktoś mógłby się zastanawiać nad tym po co w ogóle ktoś miałby się zajmować fotografią mebli, skoro jest tyle bardziej wdzięcznych obiektów do fotografowania. Otóż bardzo dużą rolę w tej […]
  • Jak zareklamować siebie w liście motywacyjnymJak zareklamować siebie w liście motywacyjnym Dobry list motywacyjny napisany w odpowiedzi na głoszenie pracodawcy to tak naprawdę nic innego, jak reklama nas samych. W tym przypadku to my występujemy w roli produktu, który powinniśmy […]
  • Slogany reklamowe – są potrzebneSlogany reklamowe – są potrzebne Zdaje się słyszeć głosy zewsząd, iż bez odpowiedniego i chwytliwego hasła żadna reklama nie ma dużych szans na zrobienie dobrego wrażenia. Być może nie jest aż tak źle, nie mniej jednak […]
  • Reklama – definicjaReklama – definicja Gdyby ktoś zapytał nas czym jest reklama, to każdy z nas na swój sposób potrafiłby to pojęcie bez problemu wytłumaczyć. Zastanówmy się jednak nad tym, czy nasza definicja byłaby raczej […]
  • Po co mi reklamaPo co mi reklama Reklama to nic innego jak działania mające na celu skłonienie potencjalnego konsumenta do zainteresowania się danym produktem lub usługą oraz dokonanie przez niego zakupu. Mówi się, że […]